Eu nu sunt un gunoi

În perioada 1-2 mai, 2010, am participat la campania de conștientizare și sensibilizare pe probleme de mediu: Ești un gunoi?

Campania a avut ca și mesaj:

GUNOI NU E CEL DE PE JOS,

E CEL CARE ÎL ARUNCĂ

și s-a derulat în 2 arii protejate din județul Alba: rezervația naturală Cheile Vălișoarei și situl de importanță comunitară SCI Pădurea de stejar pufos de la Mirăslău.

Campania a fost organizată de Asociația Biounivers și CETM Acropolis și s-a adresat în special turiștilor care au ieșit  „la iarbă verde” cu ocazia zilei de 1 Mai.

Împreună cu alți 5 voluntari, am împărțit saci pentru gunoi menajer, am discutat cu turiști cărora le-am atras atenția că se află într-o zonă protejată de lege și că nu au voie să depoziteze la întâmplare resturile rezultate în urma activității de picnic. I-am rugat să adune resturile menajere în sacii pe care i-am oferit și, mai ales, i-am rugat să nu depoziteze acești saci în aria protejată, acest lucru fiind strict interzis, ci să îi ducă la ghenele de gunoi special amenajate în drumul spre localitățile de domiciliu.

Detalii și alte imagini despre campanie – click aici.

În seara de sîmbătă, 1 mai, am fost în tabăra organizată de Albamont cu ocazia celei de-a 30-a ediții (LA MULȚI ANI!) a concursului de sporturi montane Per Pedes – detalii aici.  Am asistat la proba cultural-artistică unde am savurat cântecele de munte cântate la focul de tabără.

5 responses to “Eu nu sunt un gunoi

  1. Initiativele astea-s laudabile dar au efect similar celor privitoare la tutun…adica nul!
    O spun cu toata tristetea…

    • Aici te pot contrazice cu date exacte: în anii cand nu se derula această campanie erau necesari 4-5 voluntari și 2 zile ca să ecologizăm aria protejată după ziua de 1 Mai. În anii în care s-a derulat campania, și mai ales anul acesta, am fost cu 3 oameni și am terminat ecologizarea în 30 minute. Practic anul asta am adunat sacii de gunoi menajer din 2 locuri de picnic, lăsați acolo din neglijență, față de anii cînd nu ajungeau 2 camionete să transportăm ce s-a adunat.
      Sincer, nici eu nu mă așteptam să aibă așa un succes. Cred că abordarea directă a fiecărui turist este cheia spre a genera schimbări comportamentale.

  2. bravo! felicitari!

  3. Hmm…atunci este un pas inainte. Chiar daca, practic, trebuie sa avem un „gardian” alaturi care sa ne traga de urechi. Dar tot este bine…important sa se gaseasca persoane pentru fiecare loc major de chefuri cu iz de frigarui si mici.

  4. Felicitari pentru campanie. Si pentru blog.

Lasă un răspuns

