Cum am început Anul 2010?

Sunt mai multe motive pentru care abia aştept Revelionul, deşi, după cât am muncit în ultima lună, (mai ales cu Proiectul de aici) aş fi avut nevoie de un an cu vreo 400 de zile, toate lucrătoare, ca să termin tot ce mai aveam de făcut.

Abia aştept Revelionul pentru că se spune că e bine să fi înconjurat de cei dragi, la cumpăna dintre ani. Şi aşa a fost şi anul acesta. Am fost înconjurat de toată dragostea soţiei mele şi am petrecut un minunat Revelion în 2.

Abia aştept Revelionul pentru că se spune că, pentru a avea noroc, în noaptea dintre ani trebuie să porţi ceva nou. Cum  eu cred în superstiţii, am respectat tradiţia şi sunt sigur că voi avea noroc în 2010, pentru că la ora 00.00 din 01.01.2010 am purtat cel puţin un obiect de vestimentaţie nou nouţ.

Abia aştept Revelionul pentru că pe 01 ianuarie se transmite pe TVR Concertul Extraordinar de Anul Nou al Filarmonicii din Viena.

Şi chiar că e extraordinar.

Istoria Concertului de la Viena începe în 1939, pe data de 31 Decembrie. In anul 2008, orchestra a fost dirijată de celebrul dirijor francez Georges Preter, care s-a întors pe podium, la 85 de ani, şi în anul 2010. Cu ocazia acestui concert, sala de spectacole Wiener Musikverein, una dintre cele mai faimoase din lume, este decorată cu aranjamente florale extraordinare.

Creaţiile interpretate aparţin în mare parte compozitorilor din familia Strauss: Johann Strauss – tatăl, Johann Strauss – fiul, Josef Strauss şi Eduard Strauss, dar în programul ediţiilor anterioare au mai fost incluse ocazional şi lucrări de Mozart, Schubert .

Dupa programul principal, Concertul a continuat, ca întotdeauna (mai puţin la prima ediţie)  cu o serie de bis-uri, iar apoi s-a încheiat cu valsul  „An der Schonen, Blauen Donnau” – “Dunarea Albastra” de Johann Strauss – fiul,  urmat de „Radetzkymarsch” – “Marsul lui Radetzky” de Johann Strauss – tatăl, care încheie spectacolul. Acest marş a fost scos din programul 2005, în memoria victimelor cutremurului din Asia de Sud.

Este minunat maestrul Georges Pretre… Dirijează extraordinar până şi audienţa.

Pentru concertul de Anul Nou de la Viena, pe site-ul Filarmonicii din Viena se fac  înscrieri încă din perioada 2-23 ianuarie a anului precedent, preţul biletelor variind între 30 şi 940 de euro.

Pe lista mea de „MUST DO”, este trecut şi Concertul de Anul Nou al Filarmonicii din Viena. Am petrecut împreună cu soţia mea, în 2005, un week-end minunat la Viena şi ne-am promis că vom repeta experienţa.

Abia aştept anul în care să o invit pe Kinga la acest Concert şi abia aştept ca amândoi, în ţinută de seară obligatorie, să batem din palme ritmul pe „Radetzkymarsch„.

Poate în 2011…

Pănă atunci  ne vom  plimba „An den Schonen, Blauen Donau„…

 

 

2 responses to “Cum am început Anul 2010?

  1. Este minunat sa te incarci cu atata incantare, emotie si detasare la auditia acestei muzici eminamente divine! Cand sunt in tara,imi iau locul de auditor in fotoliul meu VIP si…nimic nu mai conteaza.Cand nu sunt in tara, chiar imi lipseste noul inceput! Am fost incantata, din studentie inca,de aceasta extraordinara armonie a sunetelor, de dirijori ca „greul” dar simpaticul Willi Boskowski sau Claudio Abbado, Lorin Maazel, Zubin Mehta si acum Georges Pretre…un adevarat REGAL! ( de obicei nu ma lansez in a face comentarii, dar probabil totul fiind atat de „proaspat” si cautand rezervarile pentru 2011, v-am descoperit si am fost provocata la o destainuire ). Auditie placuta in 2011, in chiar Sala de Aur a celebrei Musikverein! Alice Florescu.

    • … rezervări pentru 2011? Multă baftă! Sper din tot sufletul să ajungeţi acolo. Chiar mă bucur că pot să intru în contact cu persoane care îşi doresc acest lucru. Sper să schimbăm impresii şi după concertul din 01.01.2011 şi să facem un live blogg-ing imediat după.
      În aceeaşi ordine de idei… am văzut azi un film excepţional: Le Concert – Concertul. …. Tchaikovsky şi multă muzică bună.

Lasă un răspuns

