Jos comunismul ?! Nu, jos dictatorul!

Mă deranjează comportamentul dictatorial al lui băsesescu. L-am sesizat încă din  primele luni în care a venit la Cotroceni. Dacă vă mai amintiţi de faza cu şuviţa. Toată presa, toată lumea, inclusiv Nuţi, pardon, Prima Doamnă, îi spuneau Marinarului că se face de râs cu şuviţa aia care îi acoperea chelia. El nu vroia să se tundă nicicum. Vezi şi asta. Ţin minte şi întâlnirile oficiale, când aştepta pe cineva la aeroport sau când i se prezenta onorul în vre-o ţară pe unde mergea şi, în mijlocul ceremoniei, vântul îi ridica şuviţa… de toată jena. Şi el ştia lucrul ăsta. Dar nu vroia să o tundă. Pentru că este încăpăţânat. Nu acceptă o propunere a altcuiva, chiar dacă e bună, numai că nu este propunerea  lui. Şuviţa a fost primul pas spre dictatura băsescu.      

Am trăit primi 11 ani dn viaţa mea în Epoca de Aur. Îmi mai amintesc câte ceva de atunci. Îmi amintesc că nu era curent şi că am învăţat Scrisoarea a III-a la lumânare, îmi amintesc că iarna nu era căldură, că mergeam cu cartele după pâine şi că mă uitam la desene animate doar o dată pe săptămână, sâmbăta. Şi îmi amintesc că îmi era frică. Frică de cineva care ne pune microfoane în casă să audă dacă vorbim de rău pe Tovarăşu, frică e faptul că poate ne aude cineva că ascultăm Europa Liberă, frică de faptul că la şcoală trebuia să am grijă ce vorbesc. Îmi amintesc că în casă se discuta de evenimentele de la Braşov din 1987 şi că nu trebuia „să mă scap cumva” pe la şcoală. Aveam, înainte de orice, de foame, de frig, de alte lipsuri, un sentiment de frustrare că nu pot să mă exprim. Că nu pot să spun ce gândesc, ce simt, că trebuie să am grijă ca nu cumva să mă audă cine nu trebuie…

Trăiesc acelaşi sentiment acum. 

Am stat puţin pe gânduri dacă să scriu un articol anti-băsescu. E normal să îmi pun întrebarea „mi se poate întâmpla ceva rău dacă îmi exprim un punct de vedere?”. Dacă iasă tot băsescu? Sentimentul dominant pe care îl aveam înainte de 89, şi care credeam că va rămâne uitat pe veci, revine acum puţin câte puţin.

Am văzut azi nişte militanţi PDL care făceau campanie şi distribuiau pliante în Kaufland. În frunte cu primarul de Alba, Mircea Hava. Toţi aveau la gât câte un fular portocaliu. M-am gândit imediat la cravata roşie de pionier… Toţi aveau pe maşini şi în mâini steaguri portocalii cu însemnele PDL. Şi era şi un discurs la un megafon. Şi la plecare erau organizaţi, în coloană, doi câte doi, de mânuţă. Aşa ne ducea şi pe noi la defilare. Doi câte doi, cu steaguri în mână şi cu cravata roşie la gât. Şi Tovarăşul vorbea la megafon. Atunci eram pionier şi trăiam într-un regim totalitarist. Acum nu vreau să mai ajung aşa.

Mi-e frică de dictatură. Mi-e teamă ca nu cumva dictatura să revină în Ro şi să înceapă represaliile asupra celor care nu au acceptat-o.

Mi-e frică de băsescu.

De asta îl susţin pe Geoană.

8 responses to “Jos comunismul ?! Nu, jos dictatorul!

  1. Il sustii, dar si il votezi?

    • Il votez, il sustin si ma implic in campanie. Si as fi facut-o pentru oricine ar fi mers in turul 2 contra lui basescu. Chiar si pe Potirca de la Partida Romilor, l-as fi sustinut si votat. Pericolul unei dictaturi si a unui sistem totalitarist de culoare portocalie, este foarte mare. Vezi si campania DISPERATA pe care o face PDL-ul….

  2. Din categoria: Toate-s vechi si noua toate….(sezonul toamna-iarna 2009), o fina analiza comparativa a procesului electoral de azi si din perioada interbelica. http://www.gandul.info/news/cum-aratau-alegerile-in-perioada-interbelica-de-la-mogulul-malaxa-la-nae-cap-de-fier-si-staff-ul-sau-de-campanie-5152221

    • Seamănă mult cu perioada noastră. Să nu uităm că în astfel de vremuri (în general criza economică) s-au pus bazele sistemelor totalitariste. (legionari, comunism). Îmi e teamă de un sitem dictatorial … portocaliu.

  3. Spiritul satiric ma copleseste , facandu-ma sa-mi amintesc de vremurile studentesti cand, la Litere un prof cu mintea deschisă ne-a atras atentia asupra faptului ca prezentul nu a inceput cu noi, el fiind doar expresia re…creării unui trecut de multa vreme uitat . Nemuritoare este insa proiectia actuală asupra unor texte ce vizează fenomenul electoral, care astazi e subiectul cel mai fierbinte. Daca maestrul Cargiale ne incanta cu textele sale arhicunoscute, iata ca mi-am amintit un text mai putin intalnit azi: cel al pamfletarului C. Tanase, cu celebrele versuri SI CU ASTA … CE-AM FACUT. Eu zic ca reprezintă imaginea nemuritoare a relatiilor instituite intre alegatori si alesi.

    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Constantin Tănase

    Ne-am trezit din hibernare
    Şi-am strigat cât am putut:
    Sus Cutare! Jos Cutare!?
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Am dorit, cu mic, cu mare,
    Şi-am luptat cum am ştiut,
    S-avem nouă guvernare?
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Ca mai bine să ne fie,
    Ne-a crescut salariul brut,
    Dar trăim în săracie?
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Ia corupţia amploare,
    Cum nicicând nu s-a văzut,
    Scoatem totul la vânzare?
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Pentru-a câştiga o pâine,
    Mulţi o iau de la-nceput,
    Rătăcesc prin ţări străine?
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Traversam ani grei cu crize,
    Leul iar a decăzut,
    Cresc întruna taxe, accize?
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Totul este ca-nainte,
    De belele n-am trecut,
    Se trag sforile, se minte,
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Se urzesc pe-ascuns vendete,
    Cum nicicând nu s-a văzut,
    Ţara-i plină de vedete,
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Pleacă-ai noştri, vin ai noştri!
    E sloganul cunoscut;
    Iarăşi am votat ca proştii,
    Şi cu asta … ce-am făcut?

    Iti urez Drum bun! prin …meandrele analizei fenomenului politic specific romanesc.

    • Ai dreptate, Delia. E foarte potrivit citatul. Nu vom rezolva mare lucru, Geoană nu este soluţia magică, dar ORICE SOLUŢIE E MAI BUNĂ decât băsescu. Vezi şi articolul meu următor. Eu nu îmi doresc să trăiesc mai bine decât trăiesc acum, dar vreau să scap de un sentiment pe care am crezut că l-am îngropat definitiv în 1989: frica de sistem.

  4. Pingback: Votez bine…. să nu mai îmi fie frică « Mihaiko's Blog

  5. basescu dictaor??? ma faci sa rad. daca ar fi dictator, cei ca badea, ciutacu, radu tudor si alti „profesionisti” ar fi demult hrana la pesti. dar asculta cum vorbesc la adresa lui. un dictator ar permite asa ceva?

Lasă un răspuns

