LA MULŢI ANI, MAESTRE!!!

Mâine, cineva foarte apropiat de sufletul meu va împlini o frumoasă vârstă, 31 de ani.

Este un bun prieten,  fost coleg de facultate şi de cameră, şi m-am gândit să vorbesc puţin despre el. Nu vreau să descriu amintirile care mă leagă de persoana lui, atât de multe şi atât de frumoase, ele rămân permanent în sufletul meu şi fac parte din acele comori care le purtăm cu noi oriunde şi le arătăm foarte rar. Vreau doar să spun câte ceva despre el. Nici măcar nu vreau să citească cineva aceste rânduri, pur şi simplu scriu pentru că îmi face plăcere. Numai gândul la el îmi bucură deja inima şi mă luminează.

Sică este un om deosebit şi face parte din acea categorie de persoane care îţi rămân mult timp în partea memoriei cu amintiri plăcute, chiar dacă l-ai întâlnit doar puţin. Este imposibil să stai în preajma lui şi să nu te simţi bine. Fie că te amuzi de  o glumă, o poantă, o situaţie povestită cu umor, de modul cum face haz de necaz chiar de el însuşi, fie că pur şi simplu povesteşti ceva, din viaţa ta sau a lui. Iar dacă întâlnirea cu Sică are loc şi „pe un fond muzical”, simţi cum te încarci pozitiv. Muzica e una din pasiunile sale. Şi nu să compună, să interpreteze, vocal sau la vre-un instrument, sau să joace şi să danseze (deşi le face foarte bine pe toate), ci să o … trăiască. Este sursa lui de energie, de acolo se încarcă. Chiar nu mi-l pot imagina pe Sică fără muzică, fără un fond sonor, o melodie, fie ea de muzică populară sau uşoară. Şi nu mi-l pot imagina niciodată singur, fără prieteni în jurul lui.

Sică are un dar aparte de a se face plăcut, de a atrage oamenii din jur, de a-i capta.

Studiind recent diferite teorii de lidership, am asociat imaginea lui Sică cu cea a liderului născut, „natural born lider”, care are capacitatea de a magnetiza atenţia tuturor, de a crea bună dispoziţie, de a motiva persoanele din jurul lui. 

Apoi am avut o revelaţie. Sică nu este o persoană care să poată fi încadrat în vre-o categorie de lideri, fie ea şi aceea de „natural born liders”, pentru că  Sică nu atrage oamenii în jurul lui pentru ca ei să-l urmeze, să-i conducă. El este o sursă de energie. El vrea să-i ajute, să le transmită, să le dea, la nivel inconştient, cât mai mult. El preia o mare cantitate de energie şi trebuie obligatoriu să o transfere mai departe, celor din jur. După orice întâlnire cu el te simţi mult mai pozitiv, mai încărcat.

Altruismul lui la nivel energetic este transpus şi în plan conştient. Este o persoană foarte sensibilă şi atentă la nevoile celor din jur. Şi te ajută. Cu orice. Chiar dacă eşti un prieten vechi sau o cunoştiinţă recentă, sau un cerşetor de pe stradă. Dacă ai orice problemă el încearcă să o rezolve, iar dacă reuşeşte este împlinit doar cu faptul că te-a ajutat, fără a aştepta ceva în schimb.

Recent am avut o discuţie referitoare la anii de studenţie, şi cineva m-a întrebat: „nu regreţi că ai făcut Silvicultură, ai profesat foarte puţin şi acum te orientezi spre management. Nu era mai bine să fii făcut Ştiinţe Economice?” Am răspuns categoric NU. Atunci nu am putut să-mi explic logic acea afirmaţie, venită din interior, din subconştient. Ulterior „mi-am adus aminte de omul care îmi păruse un prieten de când lumea, şi adesea chiar un alt eu-însumi”, de Sică. Dacă aş fi făcut orice altă facultate, chiar Harvard-ul, nu l-aş fi cunoscut pe Sică. Şi viaţa mea ar fi fost mult mai săracă…

La mulţi ani, Maestre! Să ne trăieşti! Neapărat.

Şi să nu uiţi că suntem mulţi care te iubim şi cărora ne pasă. De tine, în special.

3 responses to “LA MULŢI ANI, MAESTRE!!!

  1. Iti multumesc mult maestre,tie si celorlalti.Cred ca e cel mai emotionant mesaj pe care l-am primit vreodata.Pot sa te asigur ca aceste ganduri scrise,asa cum numai tu sti,au ajuns la destinatie.Intradevar friends will be friends

  2. Subscriem si noi mesajului tau legat de Sica si mai adaugam la lista: (destul de…:) ) bun bucatar, (foarte) bun dansator, (extrem de) jovial si capabil sa te contamineze cu buna dispozitie pe care o afiseaza permanent. La multi ani inca o data! Delia &Vasi

  3. La Multi Ani !! draga Sica … mai bine mai tarziu decat niciodata … te salut si cu un psalm drag mie. ..
    „Să te asculte Domnul în ziua necazului, să te ocrotească Numele Dumnezeului lui Iacov,
    să-ţi trimită ajutor din locaşul Său cel Sfânt, şi să te sprijinească din Sion!
    Să-Şi aducă aminte de toate darurile tale de mâncare, şi să primească arderile tale de tot!
    Să-ţi dea ce-ţi doreşte inima, şi să-ţi împlinească toate planurile tale!
    Atunci noi ne vom bucura de biruinţa ta, şi vom flutura steagul în Numele Dumnezeului nostru. Domnul să-ţi asculte toate dorinţele tale!
    Ştiu de acum că Domnul scapă pe unsul Său, şi-i va răspunde din ceruri, din locaşul Lui cel Sfânt, prin ajutorul atotputernic al dreptei Lui.
    Unii se bizuiesc pe carele lor, alţii pe caii lor; dar noi ne bizuim pe Numele Domnului, Dumnezeului nostru.
    Ei se îndoaie şi cad; dar noi ne ridicăm şi rămânem în picioare.
    Scapă, Doamne, şi ascultă-ne când Te chemăm!”

Lasă un răspuns

