Am fost la BlogTrip. Şi mi-a plăcut

Dacă tot am avut o discuţie cu nişte colegi din JCI, că în Oradea „nu se întâmplă nimic”, am găsit şi eu un eveniment interesant la care să merg.  Ieri am fost la evenimentul organizat de Bobby(www.bobbyvoicu.com) la Oradea, un workshop din seria blogtrip_oradea

BlogTrip o chestie tare interesantă, un prilej de întâlnire pentru bloggeri mai vechi şi mai noi.

Am fost 35 de bloggeri, lista-imagini găsiţi aici. Am făcut şi eu poze, dar ale lui Adrian( http://andrian.ro/)  sunt mai profi. Şi în plus, în cele făcute de mine eu nu apar. Au avut prezentări „nume grele” ale lumii online, au participat mulţi bloggeri consacraţi şi a fost un eveniment foarte reuşit.

Hai să vă spun cum s-a derulat:

Workshop-ul a început cu prezentarea fiecărui participant (nume, domeniu pe care scrie) şi identificarea unui moment definitoriu din viaţa de blogger. Eu, fiind blogger începător, scriu abia de 4 luni, am considerat ca moment definitoriu acela când m-am apucat de blog, când l-am cunoscut pe Bobby la o întâlnire JCI de la Sibiu, am intrat pe blogul lui şi am văzut sfaturile pentru bloggeri începători. Acolo am citi că „un blog este exact ceea ce vrei tu să fie” şi mi-am dat seama că nu e prea complicat, tehnic vorbind, să-ţi faci unul.

Dacă stau să mă gândesc acum, am mai avut momente definitorii în cele 4 luni de blogger. Cînd am avut trafic 100 de unici pe zi, când am scris postul  pariu cu un mogul şi mi-a fost publicat link-ul pe blogul mogulului şi atunci când am primit invitaţia de la Bobby la BlogTrip. Dar astea nu le-am zis, mi-au venit după…

Bobby a fost moderatorul, în stilul lui caracteristic, şi a avut comentarii la fiecare prezentare. A susţinut pe fiecare speak-er când a fost nevoie şi a polemizat cu fiecare pentru a dezvolta prezentarea.

Cristina (http://monden.info)

Picture 001

ne-a vorbit despre blogurile de nişă şi mai ales despre monden.info şi succesul de business al blogului. A fost vândut cu 40.000 eur, după 2 ani de existenţă. La blogurile de nişă este foarte important să faci şi să scri despre ceea ce îţi place. Nu e obligatoriu să fii din Bucureşti (acolo au loc toate evenimentele importante) ca să ai succes cu un blog de nişă. La nivel local/regional există nişe neexploatate încă, deci nu ai concurenţă. Totul e să maximizezi fiecare oportunitate şi să exploatezi orice eveniment. Şi cel mai important: „overnight succes, usually takes 50 years”. Deci… răbdare

Tudor (http://studentclub.ro/tudorg/)

Picture 017

ne-a vorbit despre „Bloggeri vs. corporatişti” în triplă calitate. De blogger, de reprezentant al unuia dintre sponsorii evenimentului – Microsoft, şi în calitate de … corporatist. Am reţinut că PR-ul unei companii se face şi pe OLD media dar şi pe NEW media, aici intră şi blogosfera, şi că marile compani sunt interesate de comentariile despre produsele lor făcute de bloggeri. Au astfel un feed-back mai obiectiv şi le pot îmbunătăţi. Percepţia corporatiştilor despre bloggeri este: – sunt incontrolabili (nu au şef, redactor şef, etc. care să le „ghideze” activitatea), – sunt subiectivi… dar independenţi, – sunt greu de gestionat, manipulat (comparativ cu ziariştii). Este foarte important ca cele 2 părţi să relaţioneze bine şi … constructiv, ambele având de câştigat.  

Laurenţiu (http://oradeanul.com)
a vorbit despre hosting. Câte de importantă este alegerea unei firme de hosting am văzut şi azi dimineaţă, când am citit ce probleme are şi Adi Hădean cu a lui. Laurenţiu recomandă alegerea unei firme mai mici de hosting, dar cu ceva experienţă (cel puţin 1 an), pentru că au mai mult timp şi interes, pentru clienţi. Pe firmele mari nu prea îi doare dacă pierd un client (au foarte mulţi), pe când firmele mici ţin de ei. Cam aşa e la orice companie din domeniul de prestări servicii. E foarte important să citeşti „termeni şi condiţii” pentru a vedea dacă beneficiezi de suport 24/24, 7/7 şi să faci backup cel puţin săptămânal la ceea ce pui pe blog. Să ai stocată informaţia în cel puţin 3 locaţii.  

Alex (http://buddha.voce.ro)
a avut o prezentare care mi-a plăcut mult. Deşi a fost despre „chestii” mai tehnice, am înţeles şi o să folosesc sfaturile lui. A vorbit despre plug-in-uri şi blog-design. Am înţeles ce utile sunt „related post”, „trimite pe twitter”, sau abonare la articole, prin RSS sau e-mail. Ne-a arătat „harta fierbinte” a blogului

Picture 031

Am înţeles că este foarte important să-ţi apară poza în header, pentru a putea fi asociat cu o imagine. Orice persoană este mai uşor reţinută dacă este asociată cu o imagine.

Pe  sidebar ar trebui să apară:

Picture 032

 

Vali (http://zoso.ro)

Picture 004

ne-a recomandat „să nu ne vindem ieftin”. Publicitatea pe blog se vinde scump. El a vândut un banner cu 1000 eur pe 2 săptămâni. Da, dar are 13.000 de unici pe zi… La negocieri, forţezi cât poţi de mult la bani, apoi încerci la produse. Primeşti şi câteva produse, pe care le poţi da gratis în concursuri pe blog şi îţi creşti traficul. Preţuri minime „recomandate”: 50 eur/banner/lună  la peste 1000 de unici, la bloguri „generaliste”. Dar au fost şi cazuri cu 700 unici şi 100 eur pe banner, la bloguri mai nişate.

La întrebarea „cum atragi primul client?” s-a răspuns că o modalitate este de a lua bannere de pe alte site-uri, să vadă lumea că eşti căutat, şi să zică: „uite, concurenţa face reclamă la el, hai şi noi” apoi… vinzi.

Păreri împărţite au fost despre campania FashionUp, care dădea 200 ron voucher (nu bani, talon pt. produse), pentru a-şi promova pe bloguri imaginea. Ei au susţinut că au investit 200.000 eur în promovare şi asta a deranjat. Ideea era că, chiar dacă preţul e mic, pentru a scrie un articol şi a promova ceva, poţi fi asociat ca „blog specializat” în acel domeniu. De ex. blogger de auto sau blogger de modă. Este important pentru începători.

Bani importanţi vin şi din „afilieri”, mai ales pentru cei cu trafic mai mic.

Cam asta a fost. Şi mi-a plăcut mult.

9 responses to “Am fost la BlogTrip. Şi mi-a plăcut

  1. Pingback: News Am fost la BlogTrip. Şi mi-a plăcut | Web 2.0 Designer

  2. Pingback: paulierco’s blog » BlogTrip Oradea

  3. Aş putea vorbi o zi întreagă despre plugin-uri şi teme WordPress, dar mă bucur că s-a înţeles ceva în cele 10-15 minute de la workshop.

  4. Pingback: BlogTrip Oradea - reactii | Blogul lui Bobby Voicu - alpha beta version

  5. Pingback: BlogTrip Oradea 2009 | Varadinum.com

  6. Super,
    …data viitoare vreau si eu numai sa prind loc 🙂

  7. Pingback: BlogTrip Oradea: Concluzii - Blog şi alte idei folositoare

  8. Pingback: BlogTrip 2009 - Oradea - concluzii | Blogu` Lu` Sorin

  9. Pingback: Sus.ro — BlogTrip Oradea – reactii

Lasă un răspuns

