Testare sau.. epurare politică?

Acum câteva săptămâni, Regia Naţională a Pădurilor (RNP), a organizat o „testare”,  în care toţi angajaţii au fost întrebaţi ce măsuri concrete de îmbunătăţire a activităţii propun ei, pentru eficientizarea procesului de administrare a fondului forestier. O idee extraordinară, un exemplu de management modern, al unei structurii, RNP-ul, aservită politic şi una din sursele de finanţare a campaniilor electorale. M-am bucurat că una din ultimele „relicve” comuniste este, în sfârşit, pe drumul cel bun, al reformei.

Am fost contactat de mai mulţi foşti studenţi, ingineri silvici, care chiar vroiau să propună idei noi, în special în domeniul împăduririlor, materie pe care am predat-o la facultate. Am fost şi eu plăcut surprins de această iniţiativă şi mai ales de dorinţa şi implicarea unora de a face într-adevăr ceva, de a aduce ceva nou într-un sistem destul de conservator. M-am pregătit, am trimis materiale strînse de mine în schimburile de experienţă din străinătate, am sugerat diverse oportunităţi, am arătat cum fac alţii silvicultură şi în special împăduriri, şi fac bine.

Am dat apoi un telefon unei cunoştiinţe „cu funcţie” în RNP, şi l-am felicitat pentru iniţiativa instituţiei, de a se reforma, de a cere părerea angajaţilor, cei mai în măsură să cunoască problemele reale cu care se confruntă sistemul silvic. Şi am primit următorul răspuns:

„Stai liniştit, tot noi suntem. Sistemul va rămîne acelaşi. Nu aveam altă modalitate de a-i da afară pe cei care nu sunt cu cine trebuie, la partid mă refer. Şi am inventat o testare…”

Chiar că am „muşcat-o”. Eu ca eu, dar cei care chiar lucrează în sistem…

2 responses to “Testare sau.. epurare politică?

  1. Mihai peste tot e „mafie” cum zice Vadim, aşa că speranţe de reformă….peştele începe să miroase de la cap, când o fi la conducere reformă atunci putem să vorbim de reformă şi în instituţiile statului.

  2. MISULE, TREBUIA SA MA SUNI PE MINE INAINTE DE TESTARE CU 2 SAPTAMANI ITI SPUNEAM EU ACELASI LUCRU, SI NU TREBUIA SA TE STRASEZI, CEI CARE AU CREZUT CA TESTAREA E PE BUNE SUNT FIE IDEALISTI FIE FRAIERI, CIN AM LUCRAT, IN PRIMUL AN LA RNP, AM FOST SI EU, DUPA CARE MI-A TRECUT, NU E VORBA DE MAFIE, MAFIA SUNTEM NOI CARE CREDEM CA SCHIMBAM CEVA, EI SUNT NORMALUL.
    MAI BINE BATE-TI CAPUL CU TREABA AIA A NOASTRA, INVATA SA CREZI IN CHESTII LUCRATIVE.
    VEZI CA NE INTALNIM CU SICA SI CEILALTI LA BELIS PESTE DOUA SAPTAMANI

Lasă un răspuns

